Usein kysytyt kysymykset

Olemme keränneet tänne yleisimpiä palvelun käyttöön liittyviä kysymyksiä, joista löydät nopeasti ohjeita palvelun käyttöön.

Mikäli mieltäsi askarruttava kysymys ei ratkea tällä ohjeistuksella, niin vasaamme myös mielellämme esimerkiksi yhteydenottolomakkeella lähetettyihin kysymyksiin.

 

 

Varauksen tekeminen ja hallinta

Voinko maksaa palvelun käteisellä?

Ajat tulee varata ja maksaa etukäteen sivustomme tarjoamien monipuolisten maksuvaihtoehtojen kautta. Käyttämämme kotimainen Visma Pay maksuvälittäjä kattaa 99% käytetyistä maksutavoista. Käteismaksua ei valitettavasti löydy valikoimasta. Verkkomaksu varmistaa nopean ja helpon varauksen sinulle asiakkaana ja helpottaa valtavasti myös Bluumon ammattilaisten työtä.

Minkälainen on Bluumon peruutus- ja muutoskäytäntö?

Varattu aika tulee peruuttaa 24 tuntia ennen palvelun sovittua ajankohtaa, jotta kerkeämme valmistautumaan ja ohjaamaan palveluntarjoajalle toisen asiakkaan. Voit peruuttaa varauksesi Bluumo -verkkosovelluksen kautta 24 tuntia ennen varattua aikaa ja saat näin täyden hyvityksen.

Huomaa, että hyvitykset käsitellään välittömästi, mutta saattaa kestää 2–3 päivää ennen kuin ne näkyvät tiliotteessasi pankkipalveluntarjoajastasi riippuen. Mikäli peruutus tapahtuu alle 24h sisällä lähtökohta on, ettäveloitamme koko palvelun hinnan. Voit muuttaa ajan tai vaihtaa palvelua toiseen ajankohtaan vapaasti, kunhan se tapahtuu vähintään vuorokausi ennen alkuperäistä varaustasi.

Minulla on kiireistä asiaa varaukseeni liittyen. Miten toimin?

Jos haluat muuttaa varausta tai sinulla on kiireellinen tiedustelu varauksesta, jonka on määrä tapahtua seuraavan 24 tunnin sisällä, voit soittaa tiimillemme suoraan numeroon +358 44 236 6308. Myös äkillisissä peruutustapauksissa sairastapauksiin liittyen ole mahdollisimman pian yhteyksissä asiakaspalveluun. Käsittelemme äkilliset peruutukset tapauskohtaisesti. Muussa tapauksessa noudatamme yleisiä peruutusehtojamme.

Jos haluat tehdä peruutetun varauksen tilalle uuden varauksen, paras tapa tehdä tämä on palvelut -valikosta. Mikäli tarvitset lisäapua, lähetä sähköpostia osoitteeseen info@bluumo.fi tai soita asiakaspalvelumme numeroon +358 44 236 6308.

Minulla on huono olo ja flunssan kaltaiset oireet, pitäisikö minun perua aika?

Jos tunnet olosi huonovointiseksi, on parasta muuttaa palvelun ajankohta. Ole pikaisesti puhelimitse yhteyksissä asiakaspalveluumme, niin katsotaan yhdessä sinulle uusi aika. Palveluiden käyttäminen vain täysin terveenä on paitsi sinulle mukavampaa, myös vastuullinen teko Bluumon ammattilaiset ja heidän muut asiakkaansa huomioiden.

Miksi en saanut vahvistussähköpostia?

Kun olet tehnyt varauksen, saat sähköpostiisi vahvistuksen varauksestasi. Mikäli et saa vahvistusviestiä saman tien sähköpostiisi, ei syytä huoleen. Tässä voi kestää hetki, kun sovitamme pyyntösi yhteen palveluntarjoajan kanssa. Kun sopiva ammattilainen hyväksyy pyyntösi, varausvahvistus saapuu ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Pyrimme lähettämään vahvistuksen tunnin sisällä varauksestasi. Viestit lähtevät sovelluksestamme automaattisesti ja jotkut roskapostisuodattimet saattavat tulkita ne roskapostiksi. Tarkista siis myös roskapostikansiosi, mikäli viestiä ei ala kuulua.

Miten valitsen ammattilaisen?

Tällä hetkellä ajanvarauksessa ei ole mahdollista valita yksittäistä palveluntarjoajaa. Kun varaat mieluisan palvelun, aikasi sovitetaan automaattisesti yhteen sopivan palveluntarjoajan kanssa. Kaikki Bluumon ammattilaiset ovat korkeatasoisia oman alansa erityisosaajia, joten voit luottaa siihen, että palvelu on aina laadukasta.  Takaamme, että saat ammattimaista ja tasalaatuista palvelua.

Kun varaus on tehty, se siirtyy "sovitusprosessiin", jossa järjestelmä löytää automaattisesti saatavilla olevan ja alueellasi toimivan ammattilaisen. Saat vahvistusviestin sähköpostiisi, kun tilauksesi on käsitelty ja kohdistettu.

Mikäli sinulla on erityistoiveita tai muuta huomioitavaa varaukseen liittyen toivomme, että olet meihin varausta tehdessäsi puhelimitse yhteydessä. Kehitämme palvelua jatkuvasti ja jatkossa lisätietojen ja erityistoiveiden jättäminen suoraan varausta tehdessä tullaan mahdollistamaan.

Hierontapalvelut

Olen raskaana, voinko tilata hierontapalveluita?

Raskausajan hieronta on turvallista, kun se toteutetaan tilanteesi ja tarpeesi sekä sinun ja sikiön molempien turvallisuus huomioiden. Raskausajan hierontaa suorittavat erityisesti siihen koulutetut hierojat. Avaamme hierontapalvelut pian myös raskaana oleville, kun saamme oikeat tekijät alustalle mukaan.

Miten palvelu käytännössä toteutetaan?

Hieronta-ammattilainen saapuu paikalle hierontapöydän ja kaikkien tarvittavien tuotteiden kanssa. Kun olet näyttänyt ammattilaiselle, missä haluat palvelusi tapahtuvan, hän valmistelee hierontapisteen valmiiksi. Tähän kuluu aikaa muutama minuutti. Lyhyen konsultaation jälkeen terapeutti räätälöi hieronnan sinulle sopivaksi ja mukauttaa paineen sekä hierottavan alueen toiveidesi ja tarpeidesi mukaan. Hoidon päätyttyä voit pukeutua rauhassa. Hieroja pakkaa kannettavan hierontapöydän ja tarvikkeet mukaansa jättäen tilan taas siistinä käyttöösi. Voit hieronnan jälkeen pötkähtää mukavasti takaisin kotisohvalle tai jatkaa työtä rentoutuneena toimistolla!

Miten valmistaudun hierontapalveluun?

Katso sopiva tila hierontapöytää varten, tilaa tarvitaan noin 2x2 metriä. Hieroja tuo mukanaan kaikki palvelun tuottamiseen tarvittavan välineistön. Suosittelemme rentoa vaatetusta, jossa on mukava olla hieronnan ajan. Huomioi, että jossain tapauksissa parhaan hierontatuloksen vuoksi vaatetusta voi olla tarpeen myös vähentää. Voit myös halutessasi järjestää mieluistasi musiikkia tai muuta kuunneltavaa hieronnan ajaksi.

Asiakaspalvelu

Mitkä ovat asiakaspalvelunne aukioloajat?

Voit ottaa meihin yhteyttä kellon ympäri sähköpostilla  info@bluumo.fi Palaamme sinulle vuorokauden sisällä viestiisi. Asiakaspalvelumme puhelin on avoinna arkisin 9-16 välillä. Laajennamme asiakaspalvelun aukioloaikoja vuoden 2023 puolella.

Miten otan yhteyttä Bluumon asiakaspalveluun?

Paras tapa olla meihin yhteydessä on verkkosivuillamme oleva yhteydenottolomake. Voit myös lähettää meile sähköpostia osoitteeseen info@bluumo.fi. Normaalisti vastaamme viestiisi 24h sisällä. Kiirreellisissä tapauksissa voit myös soittaa meille numeroon +358 44 236 6308.

Haluamme tarjota erinomaista palvelua ja kemuksia, johon asiakkaat voivat olla tyytyväisiä. Otamme mielellämme vastaan palveluamme koskevaa palautetta ja parannusehdotuksia.

Yleistä palvelusta

Miten Bluumon palvelu toimii?

Bluumolta voit varata terveys-, kauneus- ja hyvinvointialojen ammattilaisten tuottamia palveluita oman aikataulusi ja tarpeesi mukaan. Palvelut tuodaan kätevästi luoksesi kotiin, palvelukotiin, työpaikalle, hotelliin tai muualle, missä palvelua milloinkin tarvitset. Säästät näin aikaa ja vaivaa. Esimerkiksi kotona tuotettu palvelu on mukavuuden ohella myös iso ilo niille, joilla on elämäntilanteen tai terveytensä puolesta haasteita liikkua pois kotoa palveluiden pariin. Myös illanistujaiset, työpaikan virkistyspäivät ja omat hemmotteluhetket nousevat uusille tasoille Bluumon ammattilaisjoukon avulla. Voit hallita varauksiasi Bluumo-verkkosovelluksen kautta.

Kun teet varauksen, pyyntösi sovitetaan yhteen asiantuntevan ammattilaisen kanssa. Vahvistuksen jälkeen saat sähköpostiisi vahvistusviestin, jossa on varauksesi tiedot. Voit keskittyä muihin askareisiisi ja vain rentoutua, ammattilainen saapuu luoksesi sovittuun aikaan ja paikkaan!

Pitääkö minun käyttää kasvomaskia palvelun aikana?

Seuraamme yleisiä ohjeistuksia maskin käyttöön liittyen. Tällä hetkellä maskeista on luovuttu ja niitä voi käyttää oman harkintansa ja halunsa mukaisesti. Päivitämme tätä ohjeistusta vallitsevaa tilannetta mukaillen.

Olen vielä alle 18 vuotta, voiko tilata palveluita?

Palveluita voi tilata vain täysi-ikäiset. Palvelemme mielellämme kaiken ikäsiä, mutta alaikäisen kohdalla vanhempi tai muu täysi-ikäinen aikuinen on vastuussa palvelun tilauksesta ja siihen liittyvistä maksuista. Mikäli siis haluat palveluita, esimerkiksi hiustenleikkuun tai hieronnan, pyydäthän vanhempiasi tai muuta täysi-ikäistä varaamaan ja maksamaan sinulle palvelun.

Onko Bluumo tarkoitettu miehille vai naisille?

Molemmille! Bluumo tarjoaa niin miehille kuin naisille mukavan tavan käyttää matalalla kynnyksellä erilaisia hyvinvoinnin palveluita. Miltä kuulostaisi jalkakylpu kotisohvalla lempisarjaa samalla katsoen? Tai mutkaton hiustenleikkuu yhdellä ovenavauksella? Jotkin palvelut ovat toki luonteeltaan sukupuolisidonnaisia. Tulemme laajentamaan jatkossa valikoimaa esimerkiksi partapalveluihin ja raskaushierontaan. 

Keitä ovat Bluumon palveluntarjoajat?

Palvelun laatu ja asiakaskokemus ovat toimintamme ytimessä. Palveluntarjoajat ovat alalleen koulutettuja ja palvelutestattuja ammattilaisia, joilla on pätevyys suorittaa tarjoamansa palvelu. Palveluntarjoajalla on vakuutus ja he ovat saaneet myös perehdytyksen asiakkaan luona toteuttavien palveluiden suorittamiseen. Seuraamme jatkuvasti ammattilaisten työn laatua - teemme asiakaskyselyitä, toteutamme mysteerishoppailua ja laatutarkastuksia. Haluamme tarjota palveluntuottajille parhaat mahdolliset valmiudet suoriutua työstään ja jatkossa tarjoamme heille myös alakohtaisia koulutusmahdollisuuksia. Jokainen asiakaskohtaaminen on meille tärkeä, ja kehitämme palvelua yhteistyössä sekä asiakkaiden että palveluntarjoajien kanssa.

Millä alueilla palvelut ovat tarjolla?

Aloitamme hyvinvointipalveluiden välittämisen pääkaupunkiseudulla 10/2022. Kohdennamme  tarjonnan alkuun rajatusti tietyille postinumeroalueille pääkaupunkiseudulla. Lähdemme laajentamaan toiminta-alueita ja palveluvalikoimaa asiakaslähtöisesti kysynnän ja saadun palautteen pohjalta. Voit aina olla meihin yhteyksissä ja toivoa palveluita alueellesi sekä palveluntarjoajana että kuluttajana.

Mihin kellonaikoihin voin saada palveluita luokseni? Mikä on ensimmäinen ja viimeinen varausaika?

Tarjoamme palveluita seitsemänä päivänä viikossa. Ensimmäinen palvelun alkamisaika on klo 9 aamulla ja viimeinen aikamme alkaa klo 20.00. Huomaathan, että varaukset tulee tehdä vähintään 24 tunnin varoitusajalla.

Kuinka paljon Bluumon kautta varaaminen maksaa?

Palveluvalikosta voit tutustua kaikkiin palveluihimme hintoineen. Hintoihin ei lisätä erillisiä toimitusmaksuja tai muita lisäkuluja. Arvonlisävero on niinikään jo hinnassa mukana. Maksat vain sen, mitä varausta tehdessäsi ruudulla lukee.

Ei vastauksia löytynyt